Λινέλαιο: Πού και πώς ωφελεί;

Κείμενο: Μπαμπαρούτση Ειρήνη, Phd-Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος Υπεύθυνη Διαιτολογικού γραφείου «ΘΕΡΜΙΔΑ» -Επιστημονική Συνεργάτης  Ε.Π.Ο, Π.Γ.Σ

Aπό διατροφική άποψη, το λινέλαιο έχει ένα χαρακτηριστικό που το κάνει μοναδικό. Mε εξαίρεση το ελαιόλαδο (που περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά), τα περισσότερα έλαια είναι πλούσια σε ω-6 και κάποια από αυτά (έλαιο ελαιοκράμβης, κανναβέλαιο, έλαια ξηρών καρπών) περιέχουν και  κάποια ω-3. Aντίθετα, το λινέλαιο, που αποτελείται κατά 55% από α-λινολενικό οξύ, ένα πολυακόρεστο λιπαρό οξύ που ανήκει στην ομάδα των ω-3 λιπαρών οξέων, και ο λιναρόσπορος αποτελούν την πιο πλούσια φυσική πηγή των δυσεύρετων στη φύση ω-3, ενώ παράλληλα διαθέτουν μόνο ίχνη από ω-6.
Αυτά λοιπόν τα  φυσικά αντιοξειδωτικά προστατεύουν την καρδιά, μετριάζουν τα συμπτώματα φλεγμονωδών νόσων και πιθανώς προστατεύουν από το διαβήτη. Eπιπλέον, οι σπόροι του λιναριού και το λάδι τους είναι πλούσιες φυσικές πηγές των αντιοξειδωτικών ουσιών λίγκνανς, οι οποίες απαντώνται στο λινάρι σε συγκέντρωση 80 φορές μεγαλύτερη από ότι στα παχιά ψάρια (σολομό, πέστροφα, ρέγκα, τόνο, σαρδέλες, σκουμπρί), στο σπανάκι και στην αντράκλα.
Tο λινάρι περιέχει, επίσης, και ορισμένα φυτοοιστρογόνα, που λειτουργούν προληπτικά  απέναντι στον καρκίνο ή καθυστερούν την εξέλιξή του, μειώνουν τη χοληστερίνη και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.  Aκόμα, το λινάρι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, βιταμίνες B1, B2, βιταμίνη E και πρωτεΐνες. Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ενώ δεν περιέχει γλουτένη, με αποτέλεσμα το αλεύρι που παράγεται από αυτό να είναι πιο εύπεπτο και ιδιαίτερα κατάλληλο για άτομα με γαστρεντερικά προβλήματα.
Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε φυτικές ίνες (λιγνίνη, ουσία που έχει τραβήξει την προσοχή τελευταία λόγω της πιθανής της αντικαρκινικής δράσης, της αντιμικροβιακής, αντιβακτιριδιακής δράσης, η οποία υπάρχει εκατό φορές πιο πολύ στον λιναρόσπορο, απ’ ότι στο κουάκερ, τη σόγια, το σιτάρι, την σίκαλη), προστατεύει τον οργανισμό από τη δυσκοιλιότητα (10-20γρ. λιναρόσπορος ή μία κουταλιά λινέλαιο στο σάντουιτς) και δρα προληπτικά για τις κακοήθειες του εντέρου. Παράλληλα, η κατανάλωσή του ανακουφίζει από το άσθμα, τους πόνους της περιόδου, τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης και το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου. Tέλος, πρόσφατες έρευνες παρουσιάζουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα ως προς τη θεραπευτική του δράση σε ψυχιατρικά και νευρολογικά προβλήματα καθώς και ως προς την επιβραδυντική του επίδραση στην ανάπτυξη όγκων στον μαστό και στον προστάτη.

 

 

3 thoughts on “Λινέλαιο: Πού και πώς ωφελεί;”

  1. Hi! This post couldn’t be created any far better! Looking through this article reminds me of my outdated place mate! He usually stored discussing this. I will ahead this publish to him. Quite specified he may have a fantastic examine. Thanks for sharing!

  2. Kayak gözlükleri: Kayakçılar ve snowboardçular için satın alma kılavuzu.
    İhtiyaçlarınız için en iyi modele, en iyi cam rengine ve en iyi fiyata sahip kayak gözlüklerini bulmak için, bu 12 ipucunu
    izleyin: 1. Dağa çıkmadan önce satın alın. Spor malzeme stokları iyi bir mağazayı, kayak
    veya kar kayağı mağazasını veya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *