Προπόνηση & εξοπλισμός ποδηλασίας : Indoor Cycling

Cycling world

Η διάρκεια της ημέρας τον χειμώνα μικραίνει σημαντικά και σε συνδυασμό με τις άσχημες καιρικές συνθήκες η προπόνηση σε στατικό ποδήλατο (turbo trainer) καθίσταται  για αρκετούς αλητές επιτακτική ανάγκη.

Ομως πολλές φορές η προπόνηση σε turbo trainer δεν έχει τα αποτελέσματα που θέλουμε.

Με αυτό μας το άρθρο θα θέλαμε να εστιάσουμε σε ορισμένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που πολλές φορές τα αγνοούμε ή δεν δίνουμε μεγάλη σημασία:

  1. Επιλογή και αγορά του turbo trainer. Η ποιότητα του turbo trainer και η αξιοπιστία του εμπόρου από τον οποίο θα το αγοράσουμε είναι πολύ σημαντικό. Το ότι «πληρώνεις αυτό παίρνεις» είναι κάτι που ισχύει και εδώ. Οσο καλύτερης ποιότητας turbo trainer επιλέξετε τόσο πιο πολύ θα ευχαριστηθείτε την προπόνηση και τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχετε. Αναλύσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας τι πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας πριν προβούμε στην σχετική αγορά.
  2. Ελαστικό. Υπάρχουν ειδικά λάστιχα για turbo trainer τα οποία σας συνιστούμε ώστε και να μην φθείρετε τα λάστιχα δρόμου όσο και να περιορίσετε τον παραγόμενο θόρυβο. Εναλλακτικά μπορείτε να έχετε έναν τροχό ειδικά για την προπόνησή σας στο turbo trainer.
  3. Ποιότητα έναντι ποσότητας. Δεν μπορούμε παρά μόνο να εμμείνουμε στην ποιοτική προπόνηση προσπαθώντας σε λίγο χρόνο να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να «μαζέψουμε  χρόνο πάνω στην σέλα».
  4. Interval. Σε συνέχεια του παραπάνω  η interval προπόνηση είναι σχεδόν μονόδρομος.
  5. Νερό. Η αναπλήρωση νερού είναι σημαντική. 
  6. Προπονητικές αξίες. Είναι εφικτό να προπονήσουμε τις πιο σημαντικές προπονητικές αξίες αρκεί να έχουμε σαφή στόχο σε κάθε προπόνηση.
  7. Βαττόμετρο. Εάν έχετε την οικονομική άνεση να αγοράσετε turbo trainer με υπολογισμό watt η προπόνησή σας θα γίνει εξαιρετική πιο αποδοτική. 
  8. Μουσική. Μπορεί να σας κάνει την προπόνηση πολύ πιο ευχάριστη.
  9. Αναπλήρωση οποιασδήποτε ποδηλατικής προπόνησης όμως την κατάλληλη προσαρμογή.
  10. Τεχνική. Οι προπονήσεις στο turbo trainer είναι ιδανική ευκαιρία να βελτιώσουμε την τεχνική μας.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *